hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم|بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می شود

قم|بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می شود

بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث با سخنرانی آیت الله ری شهری در قم برگزار می شود.

به گزارش رویداد ایران، هادی حجت در نشست خبری بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که درسالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، از ایجاد مکانی در این دانشگاه برای احداث موزه خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه دائمی آثار 20 ساله فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه مراسم بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث در قم برگزار می شود، تصریح کرد: این مراسم ساعت 9:30 صبح27 آذر ماه سال جاری با حضور آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور و سخنرانی آیت الله ری شهری برگزار می شود.

 رئیس کمیته علمی بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه با برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه مصاحبه‌ای انجام‌شده است، عنوان کرد: چکیده‌ای از این مصاحبه ها در روز مراسم اکران می شود.

وی از برگزاری دوره‌های آزاد حدیث ‌شناسی خبر داد و بیان کرد: تاکنون بیش از 70 دوره آزاد حدیث شناسی در شهرهای مشهد، ارومیه، تهران و شیراز و هم چنین دو دوره نیز در لبنان و یک دوره آزاد حدیث شناسی برای طلاب سوریه برگزار شده است.

حجت با اشاره به اهداف برگزاری دوره ‌های آزاد حدیث‌شناسی بیان کرد: آشنایی با مباحث حدیثی ازجمله اهداف  برگزاری این دوره است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مباحثی که درزمینه احادیث وجود دارد، گفت: درسی که دانشجویان در 16 جلسه فرامی‌گیرد در دو جلسه به آنان تدریس می‌شود که برخی از این دوره‌ها به‌صورت کارگاهی برگزارشده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی درزمینه نهج‌البلاغه و فقه الحدیث و موضوعات حدیثی که نیاز جامعه است در این دوره‌ها تدریس می‌شود، همچنین موضوعاتی نظیر حیاء و رضایت از زندگی و بر اساس نیاز مخاطبین برگزارشده است.

رئیس کمیته علمی بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: دوره‌های آزاد حدیث‌شناسی مورد استقبال قرارگرفته است، دوره‌هایی با موضوع حدیث برای کارمندان و پزشکان برگزار شد و مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت.

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن افزود:در بخش آموزش‌های مجازی دوره‌های کوتاه‌مدت حدیثی آماده‌شده است و دوره آزاد برای علاقه‌مندان به بخش حدیثی به زبان عربی برگزار کردیم و ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد.

حجت خاطرنشان کرد:برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت حدیث‌شناسی تأثیر بسیار خوبی داشته است و تلاش می‌شود در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها این دوره‌ها برگزار شود و همچنین در حوزه علمیه بناب دوره‌ای برگزار شد که مورد استقبال طلاب قرار گرفت.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد